2006-02-16

Till frukost

Jag plockar fram bröd och smör och Kefir och fruktmusli ur skafferiet respektive kylen. Jag brer smör på fullkornsbrödet och häller kefiren i en skål. Jag häller muslin ovanpå min ryska fil och sockrar lätt. Med en sked rör jag om och ihop det hela.Jag plockar fram osten och hyvlar skivor som jag så småningom lägger på brödet. Jag plockar in i kylen och är så redo att äta. Jag bär in frukostmaten i vardagsrummet och sätter mig i soffan. jag slår på teven. I samma ögonblick som jag tar den först tuggan noterar jag att mina båda ben har fallit av. Kvar finns bara korta stumpar. Så faller ocksåen arm och emedan jag tuggar klart tappar kroppen all sin hud.Jag slevar i mig min kefir, med muslin och sockret, tills så även min andra arm faller till marken. Jag sitter som en hudlös torso och når naturligtvis vare sig frukosten eller fjärrkontrollen. Istället fastnar blicken på en annons för ett slags spabehandling som återfinns i gårdagens Aftonbladet.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är du bög?

/Theo

5:29 em  
Blogger Eric Goesta Rosén said...

Inte än.

/Goesta

4:44 em  
Blogger Oscar Karlsson said...

jag ska läsa allt maaaaaaan! den här är skitbra

11:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Tanker pa George Saunders.

5:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se